Акти складають за підсумками проведення ревізій, обстежень та інвентаризацій, передавання товарно-матеріальних цінностей або справ у разі зміни (переобрання) голови первинної профспілкової організації.
Акт — це документ, складений групою осіб, переважно комісією, що підтверджує встановлені ними факти або події щодо діяльності профкому. Акт може бути оформлений на загальному бланку первинної профспілкової організації або на чистому аркуші паперу. За потреби в акті може зазначатися підстава для його видання, кількість примірників та їх місцезнаходження.
Датою акта є дата події, що підтверджується актом. Заголовок акта має відтворювати стислий зміст тексту або питання, з якого проводилась перевірка чи обстеження, та граматично узгоджуватися зі словом «акт». Наприклад:
— Акт приймання-передавання справ;
— Акт про знищення печаток і штампів;
— Акт обстеження умов праці;
— Акт ревізійної комісії.
Текст акта містить три частини: вступну, констатуючу та підсумкову. У вступній частині робиться посилання на документ, що став підставою для проведення перевірки чи роботи комісії (наказ, рішення тощо). Наприклад: Підстава: постанова профкому.
Склад комісії зазначають з нового рядка без абзацного відступу. Наприклад:
Складений комісією:
Голова Посада Прізвище, ініціали.
Члени комісії: Посада Прізвище, ініціали.
Посада Прізвище, ініціали.
Якщо під час роботи комісії запрошували інших посадових осіб, то це оформлюють так:
Присутні: Посада Прізвище, ініціали.
Посада Прізвище, ініціали.
Прізвища членів комісії і присутніх розташовують за алфавітом.
У констатуючій частині акта подають відомості про період роботи комісії, її мету, завдання, сутність встановлених фактів. У заключній частині подають висновки та пропозиції членів комісії. Підсумкова частина акта не є обов’язковою. Акт може закінчуватися констатацією фактів.
У кінці тексту з нового рядка без абзацу зазначають кількість примірників акта та їх місцезнаходження, адресатів, яким надіслано акт. Кількість примірників акта визначається практичною потребою. Ця частина акта також не є обов’язковою. У разі наявності додатків роблять посилання на них.
Акт підписують голова і всі члени комісії в тій самій послідовності, в якій подано прізвища у вступній частині, але без зазначення посад.
Якщо хтось із членів комісії не згоден зі змістом акта, то його особлива думка оформлюється у вигляді додатка. При цьому підпис слід доповнити застереженням, у якому зробити посилання на додаток.
На актах, що фіксують факти витрачання грошових коштів і використання матеріальних цінностей, а також у випадках, передбачених нормативно-правовими документами, підпис особи, яка склала акт, або особи, що його затвердила, засвідчують відбитком основної круглої печатки організації.
• У разі зміни (переобрання) голови первинної профспілкової організації всі справи первинної профспілкової організації передаються від одного керівника профорганізації до іншого за актом приймання – передавання справ. Акти формують в окрему справу, яку вносять до номенклатури справ профорганізації за відповідний рік.
Акт приймання-передавання справ у разі зміни голови первинної профспілкової організації містить дані:
—про кількість членів профспілки, що їх об’єднує первинна профспілкова організація, їх відсоток від кількості працюючих (учнів);
—виконання кошторису за профбюджетом;
—фінансовий стан профорганізації на перше число поточного місяця (залишок бюджетних коштів, стан розрахунків із дебіторами, кредиторами, підзвітними особами тощо);
—залишок коштів у касі, який підтверджений актом ревізії каси;
—залишок коштів на поточному рахунку в банку на день приймання-передавання справ;
—наявність невикористаних чекових книжок, номерів невикористаних чеків;
—передачу інвентарю, обладнання, матеріалів, які перебувають на балансі профспілкового органу;
—передачу облікових карток членів профспілки;
—кількість бланків профспілкових квитків із зазначенням їх номерів;
—наявність путівок до санаторіїв, будинків відпочинку, дитячих оздоровчих закладів тощо із зазначенням назв цих закладів, терміну дії і вартості путівок, підтверджених актом ревізії каси;
—наявність бланків суворої звітності;
—стан бухгалтерського обліку та звітності;
—період проведеної перевірки ревізійною комісією, вищим за підпорядкуванням органом, результати останньої ревізії, а також про вжиті заходи за висновками акта ревізії;
—кількість штатних працівників та фактичну їх наявність;
—наявність документів за номенклатурою справ (протоколів зборів, конференцій, засідань виборних органів, фінансових і статистичних звітів, документів з особового складу, актів про вилучення документів для знищення тощо);
—стан збереження архівних документів, наявність описів справ;
—передачу печатки, кутового штампа, бланків документів.
В акті приймання-передавання справ можуть відображатися й інші відомості.
- Акт підписують особи, які передають і приймають справи, а також представник від виборного органу, ревізійної комісії, профактиву та головний бухгалтер (бухгалтер, скарбник) профорганізації.
- У разі наявності в осіб, які беруть участь в оформленні приймання-передавання справ, зауважень до окремих пунктів акта, ці зауваження викладаються письмово та оформлюються у вигляді додатка до акта.
- Акт приймання-передавання справ розглядають і затверджують на засіданні профспілкового комітету.
- Акт складають у трьох примірниках. Перший примірник зберігають у справах первинної профспілкової організації, другий — надсилають вищому за підпорядкуванням органу профспілки, третій — видають колишньому керівникові профспілкової організації, який передавав справи.