RSS Карта сайта

Сайт ППДУ » Новини » НАДС роз’яснило особливості звільнення держслужбовців у разі скорочення

НАДС роз’яснило особливості звільнення держслужбовців у разі скорочення

Дата публікації: 22/10/2025 06:27

У роз’ясненні від 18 вересня 2025 року № 197 р/з НАДС зауважило, що у ч. 1 ст. 87 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу» визначено підстави для припинення державної служби за ініціативою суб’єкта призначення, а саме:

  1. Скорочення чисельності або штату державних службовців, скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізація державного органу;
  2. 11. Ліквідація державного органу;
  3. Встановлення невідповідності державного службовця займаній посаді протягом строку випробування;
  4. Отримання державним службовцем негативної оцінки за результатами оцінювання службової діяльності;
  5. Вчинення державним службовцем дисциплінарного проступку, який передбачає звільнення.

Відповідно до ч. 3 та 4 ст. 87 Закону № 889-VIII суб’єкт призначення або керівник держслужби має попередити державного службовця про наступне звільнення у письмовій формі не пізніше ніж за 30 календарних днів.

Одночасно з попередженням такий керівник пропонує держслужбовцю:

  • іншу рівнозначну посаду державної служби;
  • або, як виняток, нижчу посаду державної служби відповідно до професійної підготовки та професійних компетентностей.

При цьому враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством про працю.

Державний службовець звільняється на підставі п. 1 ч. 1 цієї статті у разі, коли відсутня можливість запропонувати відповідні посади, а також у разі його відмови від переведення на запропоновану посаду. У разі звільнення на вищезазначеній підставі державному службовцю виплачується вихідна допомога у розмірі двох середньомісячних заробітних плат.

У НАДС наголосили, що одночасно з попередженням про звільнення на зазначеній підставі державному службовцю має бути запропонована відповідна рівнозначна, а за відсутності відповідної рівнозначної – нижча посада державної служби.

Також у зазначеному роз’ясненні НАДС зауважило, що Законом не передбачена можливість відмови держслужбовцю у переведенні на раніше запропоновану йому посаду. Тому, якщо такому працівнику було запропоновано відповідну посаду державної служби, і він прийняв пропозицію, відмова у його призначенні на цю посаду не допускається.