RSS Карта сайта

Сайт ППДУ » Новини » Міжрегіональне управління НАДС інформує про свої контрольні заходи

Міжрегіональне управління НАДС інформує про свої контрольні заходи

Дата публікації: 30/12/2021 06:58

Відповідно до пункту 4 частини третьої статті 13 Закону України «Про державну службу» (далі – Закон), центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, зокрема, здійснює контроль за додержанням визначених цим Законом умов реалізації громадянами права на державну службу.

Згідно з пунктом 3 Розділу І Порядку здійснення Національним агентством України з питань державної служби, його територіальними органами контролю за додержанням визначених Законом умов реалізації громадянами права на державну службу, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 10.09.2020 № 168-20, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 08.10.2020 за № 982/35265 (далі – Порядок здійснення заходів контролю), контроль відповідно до цього Порядку полягає у здійсненні НАДС, його територіальними органами заходів, спрямованих на встановлення фактичного стану додержання державними органами умов реалізації громадянами права на державну службу відповідно до Закону, а також попередження виникнення порушень Закону.

Відповідно до затвердженого Плану проведення Національним агентством України з питань державної служби та його територіальними органами заходів контролю 2022 році, заходи контролю в Черкаській області будуть проводитися:

 

1 Черкаський окружний адміністративний суд I квартал
2 Управління культури та охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації IІ квартал
3 Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області IІ квартал
4 Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області ІIІ квартал
5 Апарат Черкаської РДА ІІІ квартал
6 Управління цивільного захисту Черкаської обласної державної адміністрації IV квартал
7 Територіальне управління ДСА України у Черкаській області IV квартал

Перелік характерних порушень визначених Законом України «Про державну службу» умов реалізації громадянами права на державну службу

І. Щодо вступу на державну службу

  1. Порушення положень статей 22 – 28 Закону та Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 березня 2016 року № 246 (далі – Порядок), зокрема, щодо:
  • порушення вимог пункту 17 Порядку щодо дотримання кворуму під час засідання конкурсної комісії, яким встановлено, що засідання конкурсної комісії є правоможним, якщо в ньому бере участь не менше половини її загального складу;
  • покладання обов’язків адміністратора конкурсу на одного з членів конкурсної комісії;
  • порушення встановленого статтею 23 Закону строку подання інформації для участі в конкурсі;
  • недотримання вимог частини другої статті 28 Закону в частині оформлення рішення конкурсної комісії, оскільки протоколи засідань конкурсної комісії підписані не всіма членами конкурсної комісії, присутніми на відповідному засіданні конкурсної комісії;
  • порушення вимог пункту 49 Порядку в частині допущення до проходження співбесіди кандидатів, які за результатами розв’язання ситуаційних завдань отримали середній бал менш як 0,5 за однією з вимог.
  1. Затвердження державним органом власного порядку проведення конкурсу всупереч вимогам статті 22 Закону, відповідно до якої Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби затверджується Кабінетом Міністрів України.

 

ІІ. З питань проходження та припинення державної служби

  1. Порушення положень статті 39 Закону та Порядку присвоєння рангів державним службовцям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 червня 2016 року № 306, зокрема:
  • державним службовцям, яким встановлено випробування, ранги присвоюються одночасно з призначенням на посаду;
  • порушення прав державного службовця, передбачених частиною шостою статті 39 Закону в частині присвоєння чергового рангу через кожні три роки з урахуванням результатів оцінювання його службової діяльності.
  1. Недотримання вимог статей 52 і 66 Закону та Типового положення про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів), затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 13 червня 2016 року № 646, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.2016 за № 903/29033 (далі – Типове положення), а саме:
  • не встановлюються премії державним службовцям як додатковий захід впливу до державних службовців, щодо яких застосовано адміністративне або дисциплінарне стягнення;
  • недотримання вимог пункту 2 розділу ІІІ Типового положення в частині встановлення розміру місячної або квартальної премії державному службовцю без обгрунтування подання.
  1. Порушення положень статті 44 Закону та Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 р. № 640 (далі – Порядок):
  • щодо строків виконання завдань та строків ознайомлення з результатами оцінювання службової діяльності державного службовця;
  • порушення вимог частини третьої статті 44 Закону та пункту 8 Порядку в частині визначення переліку державних службовців, що підлягають оцінюванню суб’єктом призначення;
  • порушення Порядку в частині невідповідності виставлених балів та їх обгрунтування критеріям виставлення балів, зазначеним у Додатку 4 до цього Порядку, а також відсутність деталізації компетентності, що передбачено формою Додатку № 8 до нього.
  1. Порушення вимог частини дев’ятої статті 44 Закону, яка передбачає, що державні службовці, які отримали відмінні оцінки за результатами оцінювання службової діяльності, підлягають преміюванню відповідно до цього Закону.
  2. Порушення вимог пунктів 14, 15 та абзацу третього пункту 20 Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 106, в частині формування індивідуальних програм державних службовців, зокрема, щодо відсутності спеціальних професійних та/або спеціальних короткострокових програм та професійного навчання шляхом самоосвіти.
  3. Порушення вимог частини першої статті 65 Закону та частини першої статті 73 Закону, оскільки суб’єктом призначення кваліфіковано в діях державних службовців вчинення дисциплінарних проступків до здійснення відповідних дисциплінарних проваджень та отримання подання дисциплінарної комісії.
  4. Порушення вимог Порядку здійснення дисциплінарного провадження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1039 (далі – Порядок), зокрема:
  • всупереч вимогам Порядку, за змістом якого дисциплінарна комісія формується після прийняття рішення про порушення дисциплінарного провадження із числа працівників органу, в якому утворюється відповідна дисциплінарна комісія, та утворюється разово, для здійснення конкретного дисциплінарного провадження, дисциплінарна комісія створена кілька років тому та оновлюється згідно з відповідними наказами;
  • затвердження у державному органі власного положення про дисциплінарну комісію державного органу, що не передбачено Законом;
  • всупереч вимогам пункту 34 Порядку дисциплінарною комісією з розгляду дисциплінарних справ в мотивувальній частині подання за результатами розгляду дисциплінарної справи не зазначаються обставини, що пом’якшують чи обтяжують дисциплінарну відповідальність державного службовця, а також: відомості, що характеризують державного службовця; результати оцінювання службової діяльності державного службовця; наявність заохочень, стягнень; ставлення державного службовця до державної служби; ступінь вини державного службовця; характер дисциплінарного проступку, ступінь його тяжкості, настання тяжких наслідків;
  • порушення вимог частини шостої статті 77 Закону, відповідно до якої державному службовцю видається під розписку належним чином завірена копія наказу (розпорядження) про накладення на нього дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження не пізніше наступного робочого дня після прийняття відповідного рішення.
  1. Порушення статті 24 Закону в частині скорочення вакантних посад державної служби, на які протягом року не оголошувався конкурс.

 

ІІІ. Щодо дотримання організаційно-правових засад реалізації державної політики у сфері державної служби.

  1. Всупереч вимогам частини другої статті 47 Закону та положень Типових правил внутрішнього службового розпорядку, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби 03 березня2016 року № 50, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 457/28587, якими передбачено, що такі правила затверджуються загальними зборами (конференцією) державних службовців державного органу за поданням керівника державної служби і виборного органу первинної профспілкової організації (за наявності), правила внутрішнього службового розпорядку затверджуються керівником державної служби.
  2. Правила внутрішнього службового розпорядку не приведені у відповідність до Типових правил у редакції наказу НАДС від 13 березня 2020 року № 39-20 «Про внесення змін до Типових правил внутрішнього службового розпорядку», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 березня 2020 р. за № 277/34560, в частині виконання завдань за посадою державним службовцем за межами адміністративної будівлі державного органу.
  3. Порушення вимог Порядку розроблення посадових інструкцій державних службовців категорій «Б» та «В», затвердженого наказом НАДС від

11 вересня 2019 року № 172-19, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 вересня 2201 року за № 1077/34048, в частині недотримання форми посадової інструкції, визначеною в додатку до Порядку розроблення посадових інструкцій державних службовців категорій «Б» та «В», послідовності етапів розроблення та погодження посадових інструкцій.

  1. Порушення вимог Типового положення про службу управління персоналом державного органу, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби 03 березня 2016 року № 47, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 березня 2016 року за №438/28568 (далі – Типове положення), зокрема:
  • порушення пункту 1 розділу І Типового положення в частині відсутності посади спеціаліста з питань персоналу в штатному розписі державного органу;
  • кількість працівників служб управління персоналом є нижчою за встановлену чисельність служби управління персоналом,
  • порушення пункту 4 розділу ІІ Типового положення, щодо функціонування в структурі управління персоналом служб, що не стосуються питань управління персоналом;
  • порушення частини першої статті 18 Закону та пункту 2 розділу І Типового положення в частині прямого підпорядкування спеціаліста з питань персоналу керівнику державної служби.